Leefstijlcoach en reclameman

Wat hebben een reclameman en leefstijlcoach gemeen?

Gedrag beïnvloeden als reclameman en leefstijlcoach

Gedrag beïnvloeden doen we allemaal, bewust of onbewust. Als reclameman doe je het met een heel duidelijk doel: het gedrag van je doelgroep of persona veranderen. Je zoekt steeds naar die ene snaar om jouw publiek te raken. En in beweging te brengen. 

 

En verdomd. Dat doe je als leefstijlcoach ook!

 

Het grote verschil? Reclame werkt vaak met externe prikkels: verleiding, urgentie, schaarste. Terwijl leefstijlcoaching juist van binnenuit werkt: het draait om intrinsieke motivatie.

 

En dát maakt het interessant.

 

Van reclameman tot leefstijlcoach

Tot op de dag van vandaag blijft het menselijk gedrag een onuitputtelijke bron van uitdagingen. En ik blijf het fascinerend vinden: “Hoe kan ik mijn klanten in beweging krijgen?

 

Een blijvende verandering in leefstijl vraagt om doorzettingsvermogen, discipline, zelfvertrouwen en inzicht. Het is geen quick fix. Maar het is wél mogelijk. En het effect is groot.

 

Als leefstijlcoach help ik mensen om hun eigen motivatie te vinden. Want als je weet waarom je iets doet, dan komt de wil om vol te houden vanzelf.

 

Nieuw pad, zelfde missie

Net als in de reclamewereld, vind ik het nu een prachtige uitdaging om de kern van de missie te raken. Ik heb inmiddels gemerkt dat het een natuurlijke gave is, en verandering van leefstijl het leven van mensen zoveel mooier en gelukkiger maakt. Dat levert mij enorm veel energie en intrinsieke motivatie op. 

 

Wil je een keer kennismaken? Neem contact op en ik beantwoord graag al je vragen.

Relevante blogs